Rådgiverskolen
Strategi- og analyseforeningen er til for dem som driver med analyse, men som også bruker denne analysen som et grunnlag for å jobbe strategisk med problemstillinger. Dessverre opplever mange markedsanalytikere å stå igjen på perrongen når strategiske veivalg drøftes, ofte fordi andre rådgivningsbransjer tar plassen på toget.
Vi vet at mange i foreningen ønsker å bli bedre rådgivere, for å komme tettere på kundene og få mer gjennomslagskraft.
Rådgiverskolen er et program hvor målet er å jobbe med og utvikle deg til å bli den rådgiveren du ønsker å være. Kurset går over to samlinger – to hele dager – og tar utgangspunkt i deltakernes egne behov, samtidig som vi bidrar med kompetansepåfyll basert på hva markedet etterspør av en god rådgiver.
Tidspunkt: 14/10 (kl. 09 – 16), 17/10 (kl. 09 – 16)
Programmet kombinerer teori, egenøvelse og kompetansepåfyll:
Del 1: Forretningsstrategi/marketingstrategi. Bli en viktig og relevant rådgiver ved å forstå krysningen mellom innsikt og forretningsstrategi
Del 2: Formidlingsevne – konkrete tips og øvelse i presentasjonsteknikk, hvordan sette av tid og forberedelse til rådgivning, hvordan være selvsikker og samtidig ydmyk
Del 3: Motivasjon og selvtillit – hva kjennetegner en rådgiver med gjennomslagskraft?
Foredragsholdere/kursledere (i tillegg kommer det en representant fra kundesiden og en foredragsholder med solid kompetanse på analysefaget):
Rachel Øverås: Strategisk rådgiver og partner i Willder – Styreleder i Strategi- og analyseforeningen. Rachel har solid erfaring fra bransjen, med bakgrunn fra Supertanker, IUM, Carat Norge og Synovate.
Vegard Olsen: Partner og coach i Coachingpartner. Vegard har jobbet som coach siden 2011. Han har hatt coaching og holdt kurs med hundrevis av ledere og workshops med mange bedrifter, for å hjelpe med å forstå og uttrykke deres unikhet. Vegard har tidligere jobbet både i Statoil og Kantar.
Heidi Thomassen: Analyseansvarlig i Bauer Media. Hun har lang erfaring fra bransjen og har jobbet i tett samarbeid med mange ulike bedrifter. Heidi har bakgrunn blant annet fra IUM, Opinion, Carat og Mediacom.
Pris: medlemmer kr. 7.500 eks mva – ikke medlemmer kr. 11.000 eks mva
Det er kun plass til 10 deltakere på dette kurset. Har du spørsmål? Send e-post til admin@analysen.no