Inbound Marketing

29. november

Inbound Marketing

- digital markedsføring

Tid: Frokostseminar tirsdag 29. november kl. 08:30 – 10:00. Frokost og registrering fra kl. 08:15

Sted: KS Agenda Møtesenter, Haakon VIIs gt. 9, Oslo

Pris: medlemmer i NMF gratis – ikke medlemmer kr. 750 eks mva

REGISTRER DIN PÅMELDING 

Vi lever av å selge, enten det er tjenester eller produkter. I et digitalisert marked er kampen om oppmerksomheten tøffere, og det er viktig å skape et relevant og godt innhold. I inbound marketing snakker man om å tiltrekke, konvertere, selge og begeistre kunden. Metoden kan være både kostnadsbesparende og effektiv hvis det utføres riktig. Henny Wang fra Deloitte og Lisa Skoglund fra Visma kommer for å fortelle oss om deres erfaringer og kunnskap med digital markedsføring, med fokus på strategiske utfordringer, design av innhold, automatisering og lead scoring.

Etter innleggene legges det til rette for en kort prat med de to, der man blant annet kan spørre om hvordan analysere og måle effekter, hvordan strukturere innholdet, hvilke system som er gode for automatisering, og mye mer.

 

henny wang

Henny Wang har jobbet med content- og inbound marketing i hele sin karriere. Etter fire år som markedssjef i Mynewsdesk arbeider hun nå med digital markedsføring, og utviklingen av inbound- og marketing automation i Deloitte. Henny innleder seminaret og vil gi oss et innblikk i inbound marketing og marketing automation samt hvordan hun opplever utviklingen og dagens trender. Hun vil også snakke litt om hvilke strategiske utfordringer som kan oppstå når beslutningene gjøres med for ensidig fokus på ROI og for lite forståelse for markedsføringen i sin helhet.

 

 

lisa skoglundLisa Skoglund har jobbet med markedsføring i over 10 år. De siste fem årene har hun jobbet i Visma hvor hun har hovedfokus på inbound marketing og marketing automation. Før hun begynte i Visma jobbet hun flere år i London og ett år i New York. Lisa vil fortelle om hvordan Visma jobber med inbound marketing, og hvordan marketing automation, fokus på god datakvalitet og riktig rapportering gir bedre resultater.

Visma er en stor aktør i det nordiske markedet og jobber strategisk med å tilpasse seg endringene i kjøpsatferden for å styrke sin markedsposisjon. Budskap må treffe riktig målgruppe, til riktig tid og i riktig kanal. Suksesskriteriene er riktig kompetanse, teknologi og verktøy.