Økt strømming gir økt konsum på alle skjermer

tirsdag, 15 juni 2021

Økt strømming gir økt konsum på alle skjermer

- Nå er det over ett år siden koronapandemien rammet Norge og endret våre liv og hverdag, og aldri har mediebruken endret seg så dramatisk, skriver Mihai Dumitrescu i Kantar.

Apples nye policy gjør det ulovlig å samle inn og dele data

torsdag, 10 juni 2021

Apples nye policy gjør det ulovlig å samle inn og dele data

Apple sin nyeste oppdatering har nå rullet ut på de aller fleste telefoner. Denne oppdateringen er full av nye fremtidsrettede funksjoner, men for markedsførere er det spesielt en funksjonalitet som har fått mye oppmerksomhet den siste tiden. 

Tore Bredal – profilert bransjemann med visjoner for foreningen!

onsdag, 09 juni 2021

Tore Bredal – profilert bransjemann med visjoner for foreningen!

I forrige jubileumsartikkel leste vi om Oddveig Telles formannsperiode i foreningen. Da Oddveig valgte å gi seg, stod Tore Bredal klar til å overta stafettpinnen.

Lanserer statistikk over reklame i sosiale medier og app

onsdag, 09 juni 2021

Lanserer statistikk over reklame i sosiale medier og app

Nielsen lanserer nå en tjeneste for statistikk over spending i sosiale medier og app'er i flere av selskapets internasjonale markeder, inkludert Norge. 

Bærekraftsrapport

torsdag, 03 juni 2021

Bærekraftsrapport

Hvordan jobbes det med bærekraft blant norske bedrifter? Hva gjøres og hva oppleves som viktigst i de ulike bransjene? Har ledere og ansatte samme oppfatning? Hva er do´s and don´ts for grønn kommunikasjon? Og ikke minst; er bedriftenes prioriteringer i tråd med forbrukernes forventninger og krav?

Vi fyller 50

torsdag, 27 mai 2021

Vi fyller 50

Det skjedde i 2020, vi er med andre ord på overtid. Men 2020 var pandemi-år og gav dermed ikke noe grunnlag for en god markering. Nå begynner det å lysne i horisonten og vi skal ta igjen det som ikke ble feiret i fjor.

Fem ferske innsikter om norske forbrukertrender 2021-2023

tirsdag, 18 mai 2021

Fem ferske innsikter om norske forbrukertrender 2021-2023

Hvilke nye trender vil prege norske forbrukere de neste tre til fem årene, på vei ut av koronakrisen?