Profilintervju: Øivind Due Trier

onsdag, 17 november 2021

Profilintervju: Øivind Due Trier

- Ikke spør hva foreningen kan gjøre for deg, men spør hva du kan gjøre for foreningen! Det er mottoet til foreningens lengstsittende medlem, Øivind Due Trier. Bli bedre kjent med han og den 50 år lange historien her! 

Årets verdige prisvinnere!

onsdag, 10 november 2021

Årets verdige prisvinnere!

Analysedagen er også dagen for prisdryss.

Dette husker vi best fra Analysedagen 2021

onsdag, 10 november 2021

Dette husker vi best fra Analysedagen 2021

Torsdag 4. november var det endelig duket for årets versjon av Analysedagen på Vulkan Arena, med en påfølgende etterlengtet jubileumsfest!

Nytt om navn høsten 2021

tirsdag, 02 november 2021

Nytt om navn høsten 2021

Det rører seg i bransjen. Her får du noen av de siste bevegelsene, og nye navn hos Ipsos, Kantar, Norstat, Opinon og Respons Analyse

Økt reklameirritasjon

torsdag, 28 oktober 2021

Økt reklameirritasjon

De siste fem årene har Mindshare målt reklameirritasjonen i den norske befolkningen (18-70). Det har vi gjort ved å stille nordmenn en rekke spørsmål om deres holdninger til reklame. For oss som jobber med og lever av reklame, er dette dessverre dyster lesning.

Den digitale transformasjonen akselererer

tirsdag, 19 oktober 2021

Den digitale transformasjonen akselererer

Rivende utvikling for audio og tidenes omdømmekrise for Facebook: Medieforsker Knut-Arne Futsæter tar oss gjennom medielandskapet anno 2021!

Hvordan kan TikTok brukes i merkevarebyggingen?

torsdag, 07 oktober 2021

Hvordan kan TikTok brukes i merkevarebyggingen?

Hvis du har hørt, sett eller ledd av det et sted på sosiale medier, er sjansen stor for at det allerede har gått viralt på TikTok!