– Med strategi på programmet blir foreningen enda mer interessant!

Bli bedre kjent med et av våre nye medlemmer, Ida Sønnevik Gilinsky, her!

Ragnar Madsen

Om forfatteren

 

Det siste året har vært preget av korona og dermed lite fysisk kontakt som jo er et viktig element i Strategi- og analyseforeningen. Dette har ført til relativt få nye medlemmer, i likhet med andre tilsvarende foreninger. I takt med at samfunnet nå så smått åpner opp igjen har vi flere spennende arrangementer på blokka, som vi tror vil friste til at folk innenfor flere relevante fagområder vil komme til.

Analysen tok en prat med Ida Sønnevik Gilinsky som er et av våre nye medlemmer det siste året. Hun jobber som forretningsanalytiker i Tine.

 

Ida Sønnevik Gilinsky er 29 år og bosatt i Oslo sammen med sin samboer. Stor interesse for mat (også på hjemmebane) og god vin, seilturer, og reise til nye steder i verden.

Utdannelse: Markedsføring og økonomi – bachelor i markedsføring og master i økonomi med hovedprofil i strategi og ledelse. Dette har gitt en bred faglig plattform å spille på, og Ida har i løpet av sine 3 år i TINE vært i ulike roller innenfor økonomi, prosjektledelse og nå analyse/innsikt.

 

Hva jobber du med i Tine?
-Jeg er forretningsanalytiker i Innsikt i TINE Marked, og jobber mye med merkevaretracker og data fra Nielsen. Verktøy som Power BI og Excel er sentrale i min arbeidshverdag, hvor jeg får muligheten til å kombinere ulike datakilder og visualisere store datasett til innsikt i rapporter som enkelt kan tilgjengeliggjøres for store deler av organisasjonen.Jeg har stor interesse for utvikling av dynamiske verktøy som klarer å fange opp bevegelser og endringer i konkurransearenaen.

 

Hvorfor ble du medlem av Strategi- og analyseforeningen?
-Hovedsakelig for å få faglig påfyll, utvide mitt faglige nettverk og komme i kontakt med andre i bransjen.

 

Hva er det morsomste / mest interessante med faget vårt?
– Å kunne sette data i sammenheng og formidle essensen til ulike beslutningstakere, som kan bidra til vekst i kategoriene. Det er også spennende å kunne bruke innsikt til å predikere utvikling og trender i markedet.

 

NMF endret navn til Strategi- og analyseforeningen. Man har tatt inn strategi i fagområdet. Hva er din vurdering av denne endringen og vil det etter din mening gjøre foreningen mer interessant?
-Jeg mener det var fornuftig å endre navn og trekke inn strategi i totaltilbudet. Etter min mening gjør det foreningen mer interessant. Strategi er en viktig del av analyseløpet, og kan bidra til økt relevans for et større publikum som vil tenke bredere.

 

Hvilke forventninger har du til medlemskapet i SAF?
-Muligheten til å delta på relevante frokostseminar og samlinger som tilrettelegger for kontakt med andre i bransjen og informasjon som kan bidra til faglig utvikling.

 

Har du pekt deg ut noen bransjearrangementer denne høsten?
– Gleder meg veldig til MAD i år, og at det forhåpentligvis blir mulig å treffes fysisk. Deltok digitalt i fjor, og synes det var et veldig bra og innholdsrikt opplegg med mange spennende foredragsholdere fra store aktører i bransjen.

 

Leste du dette?: Nytt om navn våren 2021

Påmeldingen til Analysedagen åpner om få dager. Se årets program her!

 

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Analysedagen 2024 i bilder

Jobb-karriere

Prisdryss på Analysedagen 2024

Tre priser ble delt ut i år, Årets innovatør, Årets talent og selveste rosinen i pølsa, Årets markedsanalytiker.

Bransjestemmer, Jobb-karriere

Ny giv i analysebransjen: Et intervju med Cecilie

Rett før sommeren startet Cecilie i ny jobb som leder for Public Affairs i Ipsos. Analysen har tatt en prat med…

Bransjestemmer, Jobb-karriere