Analysen

Opinion “vant valget” med lavest samlet avvik

mandag, 20 september 2021

Opinion “vant valget” med lavest samlet avvik

- Flere av analysebyråene har jevnt over levert godt i sine siste målinger før valget. Det er en styrke for bransjen og faget vårt, sier fagsjef for politikk og samfunn i Opinion, Henrik Høidahl.

- Med strategi på programmet blir foreningen enda mer interessant!

torsdag, 16 september 2021

- Med strategi på programmet blir foreningen enda mer interessant!

Bli bedre kjent med et av våre nye medlemmer, Ida Sønnevik Gilinsky, her!

De beste tjenestene og produktene lages når vi forstår

mandag, 23 august 2021

De beste tjenestene og produktene lages når vi forstår

Kjernen til suksess for innovasjoner er at vi faktisk forstår hva som skjer rundt oss.

Det ultimate spørsmålet – fleip eller fakta?

onsdag, 23 juli 2014

Det ultimate spørsmålet  – fleip eller fakta?

I Douglas Adams, skjønnlitterære klassiker «The Hitchiker’s Guide to the Galaxy» er tallet 42 svaret på spørsmålet om «meningen bak livet, universet og alt mulig». Det konkluderes i boka med at svaret er meningsløst fordi spørsmålet ikke er meningsfullt i utgangspunktet. Først når man virkelig forstår akkurat hva man spør om, vil svaret gi mening. Lærdommen er at det er langt vanskeligere å stille «det gode spørsmål» enn å gi «det rette svar»!

Telenor økte ROMI av webkampanjer med 40%

mandag, 16 juni 2014

Telenor økte ROMI av webkampanjer med 40%

Telenor har betydelig erfaring med
ROMI-analyser og vurderer disse som viktige for sin suksess i markedet.

Tid for vårrengjøring i produktporteføljen

onsdag, 18 desember 2013

Tid for vårrengjøring i produktporteføljen

De fleste leverandører har en utrimmet portefølje av produkter som tilbys norsk dagligvarehandel. Studier TNS Gallup har foretatt i store enkeltkategorier viser at så mye som 35 prosent av varelinjene som føres i beste fall er helt unødvendige. Det er ikke utelukkende små produkter som er overflødige. I enkelte tilfeller oppfattes også rimelig store produkter å spille en uvesentlig rolle for forbrukeren.