Analysen

Grønn handlingslammelse? Du er ikke alene

tirsdag, 18 januar 2022

Grønn handlingslammelse? Du er ikke alene

Her får du fire gode tips for virksomheter som søker å komme i gang med en lønnsom og bærekraftig omstilling.

Det er kanskje ikke så tilfeldig som du tror?

onsdag, 12 januar 2022

Det er kanskje ikke så tilfeldig som du tror?

Hva betyr det at noe er tilfeldig? Nylig leste jeg i Kampanje om en informasjonssjef som mente det var tilfeldig at en direktør sluttet. Dette hadde ikke noe å gjøre med de andre endringene i ledelsen som skjedde samtidig. Hvis det var tilfeldig at lederen sluttet, slik informasjonssjefen sier, betyr det da at alle ansatte triller en terning, og i dag var det din tur til å slutte?

TINEs kamp for behovsbasert innovasjon, produktutvikling og kommunikasjon

onsdag, 01 desember 2021

TINEs kamp for behovsbasert innovasjon, produktutvikling og kommunikasjon

Her kan du lese mer om hvordan TINE har satt fokus på forbrukerbehov som bryter opp produktinngang.

Nominér til Årets Markedsanalytiker og Årets Talent 2021 - frist 28/10

fredag, 01 oktober 2021

Nominér til Årets Markedsanalytiker og Årets Talent 2021 - frist 28/10

Analysedagen 2021 går av stabelen 4. november i år og det skal selvsagt deles ut priser! Vi ønsker din hjelp til å finne verdige kandidater til de to gjeve prisene, Årets Markedsanalytiker og Årets Talent.

Det ultimate spørsmålet – fleip eller fakta?

onsdag, 23 juli 2014

Det ultimate spørsmålet  – fleip eller fakta?

I Douglas Adams, skjønnlitterære klassiker «The Hitchiker’s Guide to the Galaxy» er tallet 42 svaret på spørsmålet om «meningen bak livet, universet og alt mulig». Det konkluderes i boka med at svaret er meningsløst fordi spørsmålet ikke er meningsfullt i utgangspunktet. Først når man virkelig forstår akkurat hva man spør om, vil svaret gi mening. Lærdommen er at det er langt vanskeligere å stille «det gode spørsmål» enn å gi «det rette svar»!

Telenor økte ROMI av webkampanjer med 40%

mandag, 16 juni 2014

Telenor økte ROMI av webkampanjer med 40%

Telenor har betydelig erfaring med
ROMI-analyser og vurderer disse som viktige for sin suksess i markedet.