Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Sylvi, Giske eller bompenger:

Hvem hadde størst effekt på velgerbevegelsen i 2018?

Fagartikkel

Markeds-undersøkelsen i møte med GDPR

Du er sikkert lei av å høre om GDPR nå, men Kantar hadde et svært populært frokostseminar om hvilke konsekvenser GDPR…

Fagartikkel

Segmentation: Are we talking about the same thing?

Segmentation models are at the core of many business processes. They offer a simplified representation of reality, like a map, that…

Fagartikkel

99,6 % så annonsen, men klikket ikke på den…

Det å mase i alle kontaktpunkt er en mikroptimalisering.

Fagartikkel

Opinions Consumer Stories: 10 nye innsikter om hva som former norske forbrukere mot 2020

Vi har alle til felles at vi er opptatt av å forstå hva norske forbrukere forventer av sine produkter, tjenester og…

Fagartikkel

Hvor brutalt, egentlig?

«I hvilken grad opplever norske arbeidstakere at de har mistet innflytelsen over egen arbeidssituasjon de siste årene – og er det…

Fagartikkel

Hvordan forberede seg?

25. mai 2018 kommer det nye personvernregler i Norge basert på GDPR. Dette er EU sitt bidrag for å styrke personvernet…

Fagartikkel

Den store bommen

Tre viktige valg har i løpet av snaut to år satt en liten støkk i de som setter sin lit til…

Fagartikkel

Cyberbarna styrer utviklingen i mediebransjen

De kalles bare for cyberbarna og styrer nå det meste av utviklingen i mediebransjen. Dette er en utvikling som bare går…

Fagartikkel

Gapet mellom data og beslutninger ?erfaringer fra sjømatnæringen

Data bør være en viktig del av beslutningsgrunnlaget for bedrifter, men for ofte kommer data i skyggen når avgjørelser blir tatt. 

Fagartikkel

Hvis du spør, så får du svar

Jeg skal skissere 3 problemstillinger – som alle har det tilfelles at de reiser spørsmålet om uklare eller foreldete antakelser om…

Fagartikkel

Big data eller spørreundersøkelser? Ja takk – begge deler

I en treg analysebransje har big data røsket opp i hverdagen, og satt nye problemstillinger på agendaen. Står markedsanalyse som vi…

Fagartikkel