Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

95 % sikker? Om feiltolkning av signifikante resultater

Et statistisk signifikant resultat sier ingenting om hvor sannsynlig det er at du har rett.

Fagartikkel

Nye forbrukervaner må forankres i reklamen

 - Merkevarer må fortsette å kommunisere og reklamen må forankres i nye forbrukersvaner, skriver Nathalie Eyde Warembourg i Ipsos.

Fagartikkel

Hvordan innsikt kan effektivisere reklame

Hyppige endringer i medie-landskapet og økt fokus på kortsiktige mål gjør det stadig vanskeligere å lage reklame med langsiktig effekt. Disse…

Fagartikkel

Hvordan innsikt kan effektivisere reklame

Hyppige endringer i medie-landskapet og økt fokus på kortsiktige mål gjør det stadig vanskeligere å lage reklame med langsiktig effekt. Disse…

Fagartikkel

En god strategi hjelper deg til målet

Strategi er en langsiktig plan hjelper virksomheten til å nå sine mål og ta valg under usikkerhet ved hjelp av en…

Fagartikkel, Tema-artikkel

Korrelasjon er ikke kausalitet:

En oppfordring til mer bruk av eksperimenter i markedsanalyse «Det er en plausibel forklaring». Som rådgiver og konsulent innen markedsanalyse er…

Fagartikkel

Hvordan gjøre Norge mer kollektivt gjennom bruk av personalisert video på Facebook

Hvordan kan vi motivere til å reise mer kollektivt, når det ikke er noe du tenker på - eller bryr deg…

Fagartikkel

Analysedrevet utvikling hos Vinmonopolet

I utvikling av netthandelen hos Vinmonopolet legges det stor vekt på analysedrevet utvikling. Dette gjøres ved å måle effekt og kunne levere hyppige oppdateringer,…

Fagartikkel

Gaming og esport – veien inn til de unges hjerter!

Gaming er den største populærkulturelle revolusjonen siden ungdomsoppgjøret og Beatles, skrev Kampanje for kort tid siden. Og en ny sport har…

Fagartikkel

Eyetracking og kvalitativ innsikt for å få reseptfrie legemidler inn i dagligvarehyllen

Befolkningen blir eldre og trykket på helsevesenet blir stadig større. Politiske myndigheter ønsker at vi som forbrukere skal bli mer selvhjulpne…

Fagartikkel

«Respondenter som superagenter»

Opinion har et stort fagmiljø innenfor kvalitativ research. De siste årene har Opinion jobbet -målrettet med å styrke de etnografiske aspektene ved…

Fagartikkel

Markedsanalysebransjen endrer seg

Markedsanalysebransjen krymper. De siste ti årene har bransjen opplevd avskalling i form av færre byråer, færre ansatte og dalende omsetning. Teknologi,…

Fagartikkel