95 % sikker? Om feiltolkning av signifikante resultater
Et statistisk signifikant resultat sier ingenting om hvor sannsynlig det er at du har rett.
Fagartikkel
Et statistisk signifikant resultat sier ingenting om hvor sannsynlig det er at du har rett.
Fagartikkel
- Merkevarer må fortsette å kommunisere og reklamen må forankres i nye forbrukersvaner, skriver Nathalie Eyde Warembourg i Ipsos.
Fagartikkel
Hyppige endringer i medie-landskapet og økt fokus på kortsiktige mål gjør det stadig vanskeligere å lage reklame med langsiktig effekt. Disse…
Fagartikkel
Hyppige endringer i medie-landskapet og økt fokus på kortsiktige mål gjør det stadig vanskeligere å lage reklame med langsiktig effekt. Disse…
Fagartikkel
Strategi er en langsiktig plan hjelper virksomheten til å nå sine mål og ta valg under usikkerhet ved hjelp av en…
Fagartikkel, Tema-artikkel
En oppfordring til mer bruk av eksperimenter i markedsanalyse «Det er en plausibel forklaring». Som rådgiver og konsulent innen markedsanalyse er…
Fagartikkel
Hvordan kan vi motivere til å reise mer kollektivt, når det ikke er noe du tenker på - eller bryr deg…
Fagartikkel
I utvikling av netthandelen hos Vinmonopolet legges det stor vekt på analysedrevet utvikling. Dette gjøres ved å måle effekt og kunne levere hyppige oppdateringer,…
Fagartikkel
Gaming er den største populærkulturelle revolusjonen siden ungdomsoppgjøret og Beatles, skrev Kampanje for kort tid siden. Og en ny sport har…
Fagartikkel
Befolkningen blir eldre og trykket på helsevesenet blir stadig større. Politiske myndigheter ønsker at vi som forbrukere skal bli mer selvhjulpne…
Fagartikkel
Opinion har et stort fagmiljø innenfor kvalitativ research. De siste årene har Opinion jobbet -målrettet med å styrke de etnografiske aspektene ved…
Fagartikkel
Markedsanalysebransjen krymper. De siste ti årene har bransjen opplevd avskalling i form av færre byråer, færre ansatte og dalende omsetning. Teknologi,…
Fagartikkel