Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Vi tar alle feil – iblant

Har du fått et overraskende resultat? Som markedsanalytikere kan vi oppleve både falske positive og falske negative svar. Anders M. Mamen…

Fagartikkel

En ny måte å navigere i det digitale landskapet på

Diar lanserer ny kampanjemåling og har ett tydelig råd til alle som vil finne riktig vei i datatåken.

Fagartikkel

Hvordan utvikle og implementere CX-strategi?

De fleste forstår viktigheten av å skape gode kundeopplevelser. Likevel er det fortsatt mange som ikke ser kompleksiteten av å jobbe…

Fagartikkel

Presset kapasitet hos mediene:

- Tvinger annonsører til å planlegge langsiktig. Buying Director i Starcom, Dag Ormåsen, mener norske annonsører bør forberede seg på langsiktig…

Fagartikkel

Grønn handlingslammelse? Du er ikke alene

Her får du fire gode tips for virksomheter som søker å komme i gang med en lønnsom og bærekraftig omstilling.

Fagartikkel

Det er kanskje ikke så tilfeldig som du tror?

Hva betyr det at noe er tilfeldig?

Fagartikkel

TINEs kamp for behovsbasert innovasjon, produktutvikling og kommunikasjon

Her kan du lese mer om hvordan TINE har satt fokus på forbrukerbehov som bryter opp produktinngang.

Fagartikkel

Økt reklameirritasjon

De siste fem årene har Mindshare målt reklameirritasjonen i den norske befolkningen (18-70). Det har vi gjort ved å stille nordmenn…

Fagartikkel

Den digitale transformasjonen aksellererer

Rivende utvikling for audio og tidenes omdømmekrise for Facebook: Medieforsker Knut-Arne Futsæter tar oss gjennom medielandskapet anno 2021!

Fagartikkel

Hvordan kan TikTok brukes i merkevarebyggingen?

Hvis du har hørt, sett eller ledd av det et sted på sosiale medier, er sjansen stor for at det allerede…

Fagartikkel

Kvalitativ analyse uten fysiske møter: Hva korona har lært oss

- Bransjen har lært mye, men jeg tror vi skal tilbake til fysiske møter igjen - men aldri så mye som…

Fagartikkel

Opinion “vant valget” med lavest samlet avvik

- Flere av analysebyråene har jevnt over levert godt i sine siste målinger før valget. Det er en styrke for bransjen…

Fagartikkel