Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Å vinne kundens hjerte

Posten og Bring har gjort betydelige investeringer i Customer Experience Management (CEM) for å gjøre organisasjonen mer kundeorientert og innovasjonsarbeidet tilstrekkelig…

Tema-artikkel

Hvordan kan innsikt bidra til effektiv innovasjon og produktutvikling?

Frokostmøtet hos NMF på Felix konferansesenter onsdag 2. desember 2015 ga nyttig lærdom om to ulike måter å tilnærme seg innovasjon…

Velg et tall.

On January 27th, the Marketing Analytics group of NMF and BI alumni organized a breakfast seminar at Handelshøyskolen BI with Humberto…

Påskeportrettet: Iman Winkelman – en sjeldenhet

For arbeidsgiverne i markedsanalysebransjen er det spesielt en mann som er viktig. Etter at bransjens ledere bestemte seg for at det…

Jobb-karriere

Fremtidens handel; – utviklingstrekk og utfordringer for analysebransjen

Odd Gisholt har fulgt norsk og internasjonal handel med varer og tjenester i en årrekke. Fra sine utsiktsposter på Handelsakademiet/OHH, Norges…

Tema-artikkel

Relevans er nøkkelen til effektiv kundedialog og salg

Digitaliseringsutviklingen gir butikker tilgang til mer informasjon om kundene sine. Dersom de nye dataene brukes riktig, kan denne utviklingen gi en…

Tema-artikkel

Hjemme hos Komplett Group

Komplett.no er Norges største nettbutikk og ble etablert i 1996. Nettbutikken eies av Komplett Services AS som er del av Komplett…

Tema-artikkel

Data Lake vs. Datavarehus

Kundefokus krever datafokus i vår tid. Forretningsprosessene blir mer analysedrevne, og data-underlaget større og bredere. Nye datakilder dukker opp på ønskelisten,…

Teknologi

Je suis Roel Teigé

Langsomt trer det frem et bilde av ikke bare et bygg, men en levende organisme av mennesker som besøker og arbeider…

Jobb-karriere

Smarter location decisions through analytics

Even though the online share of retail sales in Norway is about 10% and expected to further increase to 12.7% in…

Tema-artikkel

Måling av netthandel – nå og framover

Forbruker gjør en stadig større del av både vare- og tjenestekjøpene sine over nett. Og selv om vi fortsatt snakker om…

Tema-artikkel

Big Data and the Future of Retail, Providing a Crystal Ball Solving the equation:

“What product + Where to sell it + When to offer it”

Tema-artikkel