Aktuelt

Alle BransjenyttBransjestemmerFagartikkelJobb-karriereTeknologiTema-artikkel

Nytt om navn: 2-2015

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen analyse, hos Norstat, Ipsos MMI, Carat og Dagens…

Bransjenytt

Hva skal annonsørene gjøre når forbruker ikke lenger vil se reklamen?

Vi har lenge hørt at medievanene endrer seg raskt men at det skulle skje så brått hadde jeg aldri trodd.

Bransjenytt

Ipsos omorganiserer i Skandinavia

For ytterligere å styrke sin posisjon i Skandinavia, restrukturerer Ipsos virksomheten og etablerer «Ipsos Nordic» som én integrert organisasjon. Hensikten er…

Bransjenytt

Sommerportrettet: Christoffer Faack-Jacobsen

Det er sommer det er sol og det er søndag. Denne gamle viseslageren nynner analysens utsendte på vei nedover Tollbugata på…

Bransjenytt

Er markedspotensialet større enn markedsveksten?

Virkes årlige omsetningsindeks for markedsanalysebransjen tegner et bilde av en bransje med svak omsetningsutvikling. Fra 2013 til 2014 sank bransjens omsetning…

Bransjenytt

Været endrer klimaholdningene

FOTO: TERJE BORUD, terje@terjeborudfoto.no - Klimabarometeret 2015 reflekterer at stadig flere nordmenn merker klimaendringene på kroppen, i form av høyere temperaturer,…

Bransjenytt

Behavioral Economics – you should test that

Tirsdag 12. mai fikk vi et innblikk i hvordan atferdsøkonomi og – analyse kan brukes aktivt innen markedsanalysefaget. På frokostmøtet fikk…

Bransjenytt

Big Data – Personvern under press

Det følger mange utfordringer med Big Data knyttet til personvern og etterlevelse av regler. Hvilke føringer og retningslinjer foreligger fra Datatilsynet?…

Bransjenytt

Hva er Content Marketing praksis i Norge i dag?

Det ble et innholdsrikt frokostmøte hos NMF på KS Agenda i Vika 24. mars om hvordan byråer og annonsører jobber i…

Bransjenytt

Fremtiden til markedsanalysebransjen

Den siste utgaven av Greenbook Research Industry Trends Report (GRIT report), som baseres på intervjuer av leveran- dører og kunder av…

Bransjenytt

Nielsen satser ytterligere på produkt- innovasjon med oppkjøp av Affinova

Bransjenytt

Virke Markedsanalyse – en garantist for kvalitet

Virke Markedsanalyse organiserer leverandører av markedsanalyse. Den viktigste funksjonen er å være en garantist for kvalitet i utøvelse av markedsanalysefaget. Den…

Bransjenytt