Om oss

Norges Markedsanalyseforening (NMF) er en faglig interesseorganisasjon for oss som arbeider med markedsanalyse som leverandør, som bruker eller som underviser i markedsanalyse.

NMF arrangerer en rekke aktuelle seminarer, avholder kurs og utgir tidsskriftet Analysen.

NMFs vedtekter finner du her!

ICC/ESOMAR International Code finner du her!

NMFs hovedoppgaver:

  • virke for utvikling og anvendelse av modeller, metoder og teknikker i markedsanalyse
  • bidra til profesjonell nettverksbygging mellom personer, bedrifter og akademia   
  • fastsette etiske normer for medlemmenes utøvelse av markedsanalyse                    
  • bidra til markedsanalysens anseelse i næringsliv, det offentlige og blant befolkningen
  • ivareta medlemmenes faglige interesser

Styre og administrasjon

NMF ledes av et styre som velges på foreningens årsmøte.

Styret for 2017 består av:

  • Rachel Øverås, Supertanker (leder)
  • Eva Hagan, Starcom
  • Thomas Storheill, Ipsos
  • Jørn Olsen, Pronto TV
  • Jeanette Bergquist, Kantar TNS
  • Line Egeland, Ipsos
  • Thea Fredheim Lian, Finn.no
  • Jørgen Bang, Opinion

Sentrale tillitsverv:

  • Ansvarlig redaktør Analysen: Christina Smitt, Carat Norge & Vikki Walle Hansen, Opinion
  • Faggruppeleder Trend:
  • Faggruppeleder Metode: Line Marie Vilming, Affecto
  • Faggruppeleder Media:
  • Faggruppeleder Marketing Analytics: Auke Hunneman, Handelshøyskolen BI
  • Faggruppeleder B2B: Anders Mamen, Kantar TNS
  • Faggruppeleder Adferdsanalyse: Asle Fagerstrøm, Westerdals
  • Leder for MADkomiteen: Maria Høivik Rugaas, Detbetyr.no
  • Leder for Faglig komité for meningsmålinger: Magne Rideng, Coop
  • Leder for Disiplinæruvalget: Arild B. Sletner, Arilds Kosmos

Eventuelle klagesaker sendes foreningens styre ved styreleder Rachel Øverås: rachel@supertanker.no

Sekretariat:

Kontakt:

Postboks 5077 Majorstuen 0301 OSLO

+47 22 60 16 77

nmf@nmf-org.no