INFLUENSER MARKETING I ET FORBRUKERPERSPEKTIV - Fra aspirasjoner til kjøp

tirsdag, 06 august 2019

INFLUENSER MARKETING I ET FORBRUKERPERSPEKTIV  - Fra aspirasjoner til kjøp

Influensere er big business. Influensere er de nye kjendisene og de nye -forfatterne, og markedsførere kan ikke lenger unngå dem i mediemiksen.

Fra Fortnite til markedsanalyse: Kan lærdommer fra spill-industrien redde responsratene?

tirsdag, 06 august 2019

Fra Fortnite til markedsanalyse:  Kan lærdommer fra spill-industrien redde responsratene?

En forutsetning for god markedsanalyse er at vi får et tilstrekkelig antall med representative respondenter i tale. Tiden folk har tilgjengelig blir knappere og kampen om deres oppmerksomhet blir stadig tøffere.

Respons bidrar i strategiarbeidet

tirsdag, 06 august 2019

Respons bidrar i strategiarbeidet

Big data kan fort gi assosiasjoner til noe komplekst, -uhåndterlig og uoversiktlig. Respons Analyse er nå i startgropen for et omfattende prosjekt for Jysk, hvor ambisjonen er å gjøre slike komplekse data om til et effektivt styringsverktøy.

Samfunnsvitere + markedsanalytikere =SANT

tirsdag, 06 august 2019

Samfunnsvitere + markedsanalytikere =SANT

Respons Analyse gjennomførte en undersøkelse for Samfunnsviterne, som resulterte i en ny felles forståelse av at samfunnsvitere og markedsanalytikere har mye å tilføre hverandre når det gjelder strategiløsninger for bedrifter og offentlige institusjoner.

Holmenkollstafetten 2019

tirsdag, 06 august 2019

Kantargjengen Jonny Nordøy, Live Nerdrum, Oscar Hovde, Thomas Lund, Jesper Haugan, Christofer Nygard, Joakim Nylen, Jonas Østnes, Marit Wilhelmsen, Robin Juliussen, Morten Hestmann, Camilla Eriksson, Sebastian Owe, Martin Kløvrud, Per Rusten. (Thomas Lund

Markedsanalysebransjen er kanskje ikke kjent som den sprekeste bransjen i byen – vi sitter krokbøyd over store datasett i den desperate jakten på signifikansen, eller befinner oss på et furupanert Sigdal-kjøkken på Roa med smørglinsende hjemmebakst og kruttsterk filterkaffe, i et forsøk på å forstå forbrukeren i dennes naturlige habitat. Risikoen for livsstils-sykdommer er åpenbart overhengende.

Opinion: Pulsmåling på boligmarkedet

tirsdag, 06 august 2019

Opinion: Pulsmåling på boligmarkedet

Sent i april var store deler av den norske bygg- og eiendomsbransjen samlet til Boligdagene 2019, med en rekke foredragsholdere som satte  fokus på hvordan ”treffe best mulig i dagens marked med bolig-prosjekter”. Opinion var selvsagt til stede, med den dynamiske duoen Ola Gaute Aas Askheim og Tove Botnen. De kunne legge frem vår rykende ferske rapport «Morgendagens Boligkjøper».

Innsikt med mening

tirsdag, 06 august 2019

Innsikt med mening

Markedsanalysebransjen skal gjøre frivilligheten bedre. 14. februar ble Norges Frivillighetssentraler plukket ut som vinner av innsiktstjenester til en verdi av 100 000 kroner. Arbeidet skal gjøres som en dugnad i markedsanalysebransjen, og vi har valgt å kalle det for Innsikt med mening.