Kundereisen i Bedriftsmarkedet - Situasjonen trumfer alt

onsdag, 18 oktober 2017

Kundereisen  i Bedriftsmarkedet  - Situasjonen trumfer alt

Kundereiser er komplekse, og kundereiser for B2B (bedriftsmarkedet) er enda mer komplekse. I B2B er det flere forskjellige beslutningstakere involvert og det er stor forskjell mellom ulike virksomheter.

Flyplassenes ferd fra transportmaskin til kommersielt paradis – En markedsanalytikers reiseskildring

onsdag, 18 oktober 2017

Flyplassenes ferd fra transportmaskin til kommersielt paradis – En markedsanalytikers reiseskildring

Luftfartsindustrien er en bransje som er i rask og konstant vekst. Men hvilken betydning har det egentlig hatt for flyplassene og deres syn på kunden?

Partiene og velgeroppslutning foran stortingsvalget 2017

onsdag, 18 oktober 2017

Partiene og velgeroppslutning foran stortingsvalget 2017

I skrivende stund er det nå mindre enn 3 måneder til årets stortingsvalg. Normalt kort tid, men i politikken kan mye skje i løpet av noen få uker. Så hva som har skjedd når det gjelder velgervandringer og oppslutning om de ulike partiene i løpet av vinteren og våren 2017?

STYR UNNA! – En soleklar oppfordring til bransjen

onsdag, 18 oktober 2017

STYR UNNA! – En soleklar oppfordring til bransjen

I en imaginær norsk markedsanalysebransje i 1997 er det hard konkurranse. Din Mening, IMM, Gallup, ACNN og IR slåss om markedsandelene. Computer assistert telefonringing er tingen og en halv generasjon Oslostudenter livnærer seg som telefonintervjuere. Så, en dag skjer det noe som for alltid skal endre spillereglene i bransjen.

Lær mer om meningsmålinger

tirsdag, 22 august 2017

Lær mer om meningsmålinger

Den norske markedsanalysebransjen har i samarbeid utviklet en nettside om meningsmålinger i forbindelse med Stortingsvalget 2017. Hensikten med siden er å bidra til utvidet innsikt om meningsmålinger som metode, og hvordan meningsmålinger skal leses og forstås.

Siden finner du her!

2,4 prosent vekst i 2016: Har markedsanalyse- bransjen knekt koden?

torsdag, 06 juli 2017

2,4 prosent vekst i 2016: Har markedsanalyse- bransjen knekt koden?

Virkes omsetningsstatistikk for markedsanalysebransjen viser en samlet omsetningsvekst på 2,4 prosent i 2016.

Nytt om navn: 1-2017

mandag, 03 april 2017

Nytt om navn: 1-2017

De siste bevegelsene i bransjen.

Nye navn og folk flytter på seg innen Norstat, Kantar TNS, YouGov, Nielsen, Opinion og Respons.