Verv en venn!

onsdag, 15 mars 2017

Verv en venn!

Vi som kjenner Norges Markedsanalyseforening godt vet at mange flere enn våre rundt 750 medlemmer vil ha stor nytte et medlemskap. Nå trenger vi din hjelp for å nå dem. Vet du om noen som deler vår lidenskap for markedsanalyse, og som kan ha glede av et medlemskap? Tips dem, og du kan vinne et gavekort.

Nytt om navn: 3-2016

mandag, 30 januar 2017

Nytt om navn: 3-2016

De siste bevegelsene i bransjen.

Nye navn og folk flytter på seg innen Norstat, Kantar TNS, YouGov, Nielsen, Opinion og Respons.

Watch out!!! Her kommer Pålstat!

mandag, 09 januar 2017

Watch out!!! Her kommer Pålstat!

Pål Listuen har arbeidet i analysebransjen i 23 år, hovedsakelig innenfor datainnsamling. Han har vært ledende figur i flere selskaper og er nok en av de få som har jobbet så lenge i denne bransjen uten å ha fått noen fiender.
Nå har han startet Polling & Statistics – AKA Pollstat AKA Pålstat. Kjært barn har mange navn. Og kjær er han, analysebransjens egen Party-Pål.

Six Sigma – Slik øker du effekten av din Content Marketing

mandag, 09 januar 2017

Six Sigma  – Slik øker du effekten av din Content Marketing

I følge Content Marketing Institute sier 88% av alle B2B-markedsførere og 76% av alle B2C-markedsførere at de bruker Content Marketing i sin markedsføringsmiks. Halvparten av merkevarene i begge gruppene sier at
de vil øke budsjettet på Content Marketing til neste år.

Annonsørene trenger vår hjelp til å evaluere effekten av innholds-markedsføring

mandag, 09 januar 2017

Annonsørene trenger vår  hjelp til å evaluere effekten av innholds-markedsføring

Innholdsmarkedsføring står for en stadig større del av annonsørenes markedsføringsbudsjett. ANFOs nylig publiserte Den Store Annonsørrapporten viser at flere annonsører gjør betydelige omprioriteringer i budsjettene,
hvor penger flyttes fra tradisjonell reklame til innholdsmarkedsføring.

Content Marketing skaper merkevarens kommunikasjons­kapital – og kan måles

fredag, 06 januar 2017

Content Marketing skaper merkevarens kommunikasjons­kapital – og kan måles

Det finnes ingen snarvei til vellykket Content Marketing. En tydelig strategi og målrettet, hardt arbeid med prøving og feiling gir deg innsikten som kan sikre deg en sterk merkevareposisjon og lønnsom vekst.

MEASUREMENT AND ANALYTICS – First then you win at content marketing!

torsdag, 05 januar 2017

MEASUREMENT AND ANALYTICS – First then you win at content marketing!

I en tid hvor mer tradisjonelle marketingredskaper innenfor markedsføring har vanskeligere for å trenge gjennom til eksisterende og potensielle kunder, har Content Marketing de siste årene inntatt arenaen over marketingaktiviteter som brukes til å få frem budskapet til ulike virksomheter.