Sylvi, Giske eller bompenger:

tirsdag, 11 desember 2018

Sylvi, Giske eller bompenger:

Hvem hadde størst effekt på velgerbevegelsen i 2018?

Ipsos – Sterk faglig start på høsten

tirsdag, 11 desember 2018

Ipsos – Sterk faglig start på høsten

Med over 40 års erfaring med å analysere og forstå forbrukere og det norske samfunnet, ønsket Ipsos å dele sin kunnskap med markedet, i form av et sterkt og bredt faglig program. Høsten startet med to av årets spennende seminarer; FNs Bærekraftmål og Norske Spisefakta.

Norstat Research Olympics – Analyse i verdensklasse!

tirsdag, 11 desember 2018

Norstat Research Olympics – Analyse i verdensklasse!

Hvem sier at markedsanalyse ikke er på nivå med toppidretten? På Norstats arrangement, Research Olympics, fikk både de som «alltid» trener mot Birken og de som mener at Birkebeinere har en -psykiatrisk diagnose, inspirasjon fra analyse i idrettens verden.

Moods og Respons - Spennende nytt partnerskap!

tirsdag, 11 desember 2018

Moods og Respons  - Spennende nytt partnerskap!

Fra tid til annen skjer det sammenslåinger i vår bransje som åpenbart virker smarte. Siste eksempel er Moods Qualitative Research og Respons Analyse.

Mediekonferansen 2018 i regi av Mediaforum gikk av stabelen i Strømstad 25. – 27. oktober

tirsdag, 11 desember 2018

Mediekonferansen 2018  i regi av Mediaforum gikk av stabelen  i Strømstad 25. – 27. oktober

Det var ca. 230 deltagere som storkoste seg i 2 fulle dager med et godt faglig program, mye minglig og litt fest ble det også. Årets program dreide seg om temaet konflikt og det var mange gode foredrag og debatter som omtalte dette temaet.

Markeds-undersøkelsen i møte med GDPR

tirsdag, 11 desember 2018

Markeds-undersøkelsen  i møte med GDPR

Du er sikkert lei av å høre om GDPR nå, men Kantar hadde et svært populært frokostseminar om hvilke konsekvenser GDPR har for akkurat markedsundersøkelsen. Hva kan vi lagre? Må vi slette våre epostlister? Hvordan skal vi nå gjennomføre markedsundersøkelser? Det er fortsatt mange spørsmål som står ubesvarte selv om GDPR for lengst har trådt i kraft.

Hvordan oppnå økt effektivitet og bedre resultater gjennom bedre atferdsstrategier?

tirsdag, 11 desember 2018

Hvordan oppnå økt effektivitet og bedre resultater gjennom bedre atferdsstrategier?

Atferdsanalyse handler om å forstå hvorfor folk gjør det de gjør, og hvordan det de gjør påvirker andre. Det handler også om å forstå hva vår egen atferd har å si for andre, og på hvilke måter vi påvirkes av andres oppførsel.