E-handel

tirsdag, 18 februar 2020

E-handel

E-handel er i stadig utvikling. Bare i Norge vil det handles for mer enn 163 milliarder1 kroner på nett (varer og tjenester) i 2019, som er en økning på 13% fra 2018. Globalt estimerer emarketer.com at online salg av varer vil nå USD 3 500 milliarder i 2019 (i tillegg til tjenester solgt digitalt). Det utgjør 14% av all retail salg globalt.

Et privilegium å jobbe i en bransje der vi lever av å forstå folk

tirsdag, 18 februar 2020

Et privilegium å jobbe i en bransje der vi lever av å forstå folk

Norsk Gallup har levert surveydata siden 1946, ble innlemmet i TNS i 1997 og ble en del av Kantar og WWP i 2008. Gjennom Kantars internasjonale nettverk utføres nå prosjekter i en rekke land i verden. Kari Nordstad er den første kvinnelige leder for aktivitetene i Norge. Det er en milepæl for bedriften og for hele bransjen.

Nytt om navn 2-2019

onsdag, 12 februar 2020

Nytt om navn 2-2019

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Opinion, Kantar og Mediacom.

NMF bytter navn til Strategi- og analyseforeningen

tirsdag, 12 november 2019

NMF bytter navn til Strategi- og analyseforeningen

Vår forening har mye tradisjon og et sterkt fotfeste. Dette er noe jeg som styreleder har stor respekt for. Samtidig ønsker jeg å gi mitt bidrag til nye tradisjoner, fornyet kraft og relevans inn i foreningen. Vi i styret har hatt en visjon om å utvikle denne foreningen til å bli bredere, mer relevant og mer slagkraftig

Nytt om navn 1-2019

tirsdag, 06 august 2019

Nytt om navn 1-2019

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Kantar, Ipsos, Norstat, Mindshare, Respons, Nielsen Ruter og YouGov

Fra markedsanalyse-bransjen til akademia

tirsdag, 06 august 2019

Fra markedsanalyse-bransjen til akademia

Anders har fjorten års erfaring som markedsanalytiker i Kantar TNS og har jobbet med blant annet innovasjon, prisoptimalisering, kunde-reisen, merkevarebygging og kommunikasjon. Tidligere har han jobbet syv år med salg og markedsføring hos Microsoft og Telia. I høst ble han høyskolelektor i markedsføring ved Høyskolen i Kristiania

Ipsos kjøper 4 divisjoner fra GFK – og lanserer NORM-Simstore i Norge!

tirsdag, 06 august 2019

Ipsos kjøper 4 divisjoner fra GFK  – og lanserer NORM-Simstore i Norge!

For å kunne konkurrere i dagens multikanalverden trenger markedsførere raskere og mer fleksible shopper-markedsføringsverktøy. Hver beslutning forbrukeren tar har betydning for salget ditt. Noen er irrasjonelle og noen emosjonelle. Noen er et resultat av vane, tid på dagen, eller butikkmiljøet.  Hos Ipsos er vi alltid nysgjerrige på hvorfor forbrukerne tar de valgene de tar. Innsikt i disse valgene vil hjelpe våre kunder å vinne kampen i sannhetens øyeblikk.