Er Marketing Automation den nye trylleformelen?

mandag, 09 juli 2018

Er Marketing Automation  den nye trylleformelen?

Marketing Automation (MA) gjort på riktig måte kan gjøre mye for bedriften din. Særlig hvis du har stort og voksende volum av kunder og leads. 

Nytt om navn 1-2018

søndag, 08 juli 2018

Nytt om navn 1-2018

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Kantar TNS, Ipsos, Norstat, Opinion, Polling & Statistics, SpareBank1 og Sponsor Insight.

Årsmøte: Bra økonomi gir grunnlag for videre satsing

fredag, 06 juli 2018

Årsmøte: Bra økonomi gir grunnlag for videre satsing

NMFs årsmøtet gikk av stabelen 14 mars. Et lite knippe medlemmer hadde satt av tid denne ettermiddagen. De som var tilstede hadde få spørsmål til årets statusrapport, men Styret fikk med seg nyttige innspill til arbeidet som allerede er i gang, omkring oppussing av foreningens strategi og merkevareplattform.

Holmenkollstafetten – Der byråene kjemper sin evige kamp om tronen

torsdag, 05 juli 2018

Holmenkollstafetten – Der byråene  kjemper sin evige  kamp om tronen

Tider
Kantar TNS - Klasse: andre lag mix flertall menn - Tid: 1:12:51
Opinion - Klasse: andre lag mix flertall kvinner - Tid: 1:20:53
Confirmit - Klasse: andre lag mix flertall menn - Tid: 1:21:40
Ipsos - Klasse: andre lag mix flertall kvinner - Tid: 1:22:18

Automatisering – trussel eller muligheter?

torsdag, 05 juli 2018

Automatisering  – trussel eller muligheter?

Fra flere hold hører vi stadig «buzzwords» som går igjen: «Agile, fast, frequent, cost effective research processes». Automatisering er også et ord som ofte dukker opp i ulike sammenhenger, og om man skal tro på de mest pessimistiske spådommene, vil det gjøre oss arbeidsløse hele gjengen – og det i løpet av kort tid. Om de vil få rett eller ikke, tror jeg det likevel det vil medføre en del endringer.

Opinions Consumer Stories: 10 nye innsikter om hva som former norske forbrukere mot 2020

tirsdag, 03 juli 2018

Opinions Consumer Stories:  10 nye innsikter  om hva som former norske  forbrukere mot 2020

Vi har alle til felles at vi er opptatt av å forstå hva norske forbrukere forventer av sine produkter, tjenester og kunderelasjoner de nærmeste årene. Hvert år produserer Opinion trendrapporten Consumer Stories, der innsikten og trendene er basert på både kvalitative og kvantitative studier, og har gjennom mange år vist seg å være svært treffsikre i å forutse folks behov, holdninger og preferanser.

Flat omsetnings­utvikling for markeds­analysebransjen i 2017

tirsdag, 03 april 2018

Flat omsetnings­utvikling for markeds­analysebransjen i 2017

Virkes årlige omsetningsstatistikk for markedsanalysebransjen viser en tilnærmet flat utvikling for bransjen i 2017. I sum oppnådde virksomhetene som inngår i statistikken en omsetning på drøyt 842,5 millioner kroner i fjor, opp 0,6 prosent sammenlignet med året før.