Regular news

Mystery shopping – når du smugshopper på nettet og skjuler det for typen

torsdag, 23 mars 2017

Mystery shopping – når du smugshopper på nettet og skjuler det for typen

Forstår egentlig noen hva vi i markedsanalysebransjen prater om? Med våre forkortelser og ”Norwenglish” fyller vi nettsider og rapporter.  Men oppfatter egentlig kundene våre - og minst ikke mannen i gata hva bransjen vår prøver å kommunisere? Vi dro ut i Oslo sentrum for å snakke med folket for å se hva de tolket ut av de begrepene vi strør rundt oss som konfetti til daglig.

Fra Dostojevskij til Backman – Et intervju med Vidar Pedersen

torsdag, 23 mars 2017

Vi har møtt Vidar Pedersen, tidligere leder av markedsanalyse i Telenor, til en kort prat om hans karriere, hans nye jobb i Kantar TNS, og ikke minst hans tanker om markedsanalysens fremtid. 

Blå medvind i sosiale medier – Hvordan påvirker dette Stortingsvalget i 2017?

onsdag, 22 mars 2017

Uansett om du er leder i næringslivet eller politikken, eller på annet vis står overfor større beslutninger og viktige veivalg i 2017, bør analyse fra sosiale medier være en del av informasjonsgrunnlaget ditt.

Social Media Index – Who´s winning at the SoMe-game in the Nordics?

onsdag, 22 mars 2017

Most Social Media (SoMe) Index users tend to use the data to keep an eye on themselves and close competitors. It is a weekly snapshot which over time can help reveal trends and show which publishers are winning the battle for engagement and reach. But how can you capitalize on using SoMe data in your business? Steve El-Sharawy explains the inner workings of the Social Media Index.

Ny leder i NMF

onsdag, 22 mars 2017

Etter at Analysen er overtatt av to kvinner som deler på redaktørvervet, har Rachel Øverås sagt ja til å overta som ny leder etter Fred Selnes. Damene kommer! Gode medlemsvenner sier at NMF nå får en leder som skaper engasjement rundt seg, som er faglig dyktig, kjenner foreningen samt har både kreativ og strategisk erfaring. Det lover bra! 

 

Analyse av data fra sosiale medier - Hvilke råd skal kundene få?

onsdag, 22 mars 2017

Analyse av data fra sosiale medier - Hvilke råd skal kundene få?

Sosiale medier gir nå nye muligheter til observere forbrukeres atferd og meninger. Men er dataene fra disse kildene valide nok til å brukes i et kommersielt perspektiv?

3 high-tech trender for fremtidens markedsanalyse

onsdag, 22 mars 2017

3 high-tech trender for fremtidens markedsanalyse

Ole Petter Nyhaug har vært på nerdeseminar for markedsanalytikere i Amsterdam sammen med 550 likesinnede fra hele Europa og til og med mange helt fra Amerika!