Regular news

Unngå de 4 fallgruvene i Customer Experience-programmer

onsdag, 18 oktober 2017

Unngå de 4 fallgruvene  i Customer Experience-programmer

Kundeopplevelse, også kalt Customer Experience eller CX, er big business. Mange organisasjoner har forstått at kundenes reise på tvers av deres produkter og betjeningskanaler fortjener økt fokus, og investerer derfor tungt i Customer Experience-programmer for å måle og håndtere kundeopplevelsen. Dessverre hender det svært ofte at investeringen ikke gir ønsket avkastning. Ipsos har avdekket fire fallgruver det er vanlig å gå i.

Partiene og velgeroppslutning foran stortingsvalget 2017

onsdag, 18 oktober 2017

Partiene og velgeroppslutning foran stortingsvalget 2017

I skrivende stund er det nå mindre enn 3 måneder til årets stortingsvalg. Normalt kort tid, men i politikken kan mye skje i løpet av noen få uker. Så hva som har skjedd når det gjelder velgervandringer og oppslutning om de ulike partiene i løpet av vinteren og våren 2017?

Lær mer om meningsmålinger

tirsdag, 22 august 2017

Lær mer om meningsmålinger

Den norske markedsanalysebransjen har i samarbeid utviklet en nettside om meningsmålinger i forbindelse med Stortingsvalget 2017. Hensikten med siden er å bidra til utvidet innsikt om meningsmålinger som metode, og hvordan meningsmålinger skal leses og forstås.

Siden finner du her!

2,4 prosent vekst i 2016: Har markedsanalyse- bransjen knekt koden?

torsdag, 06 juli 2017

2,4 prosent vekst i 2016: Har markedsanalyse- bransjen knekt koden?

Virkes omsetningsstatistikk for markedsanalysebransjen viser en samlet omsetningsvekst på 2,4 prosent i 2016.

Nytt om navn: 1-2017

mandag, 03 april 2017

Nytt om navn: 1-2017

De siste bevegelsene i bransjen.

Nye navn og folk flytter på seg innen Norstat, Kantar TNS, YouGov, Nielsen, Opinion og Respons.

Mystery shopping – når du smugshopper på nettet og skjuler det for typen

torsdag, 23 mars 2017

Mystery shopping – når du smugshopper på nettet og skjuler det for typen

Forstår egentlig noen hva vi i markedsanalysebransjen prater om? Med våre forkortelser og ”Norwenglish” fyller vi nettsider og rapporter.  Men oppfatter egentlig kundene våre - og minst ikke mannen i gata hva bransjen vår prøver å kommunisere? Vi dro ut i Oslo sentrum for å snakke med folket for å se hva de tolket ut av de begrepene vi strør rundt oss som konfetti til daglig.

Fra Dostojevskij til Backman – Et intervju med Vidar Pedersen

torsdag, 23 mars 2017

Vi har møtt Vidar Pedersen, tidligere leder av markedsanalyse i Telenor, til en kort prat om hans karriere, hans nye jobb i Kantar TNS, og ikke minst hans tanker om markedsanalysens fremtid.