Regular news

Sylvi, Giske eller bompenger:

tirsdag, 11 desember 2018

Sylvi, Giske eller bompenger:

Hvem hadde størst effekt på velgerbevegelsen i 2018?

Ipsos – Sterk faglig start på høsten

tirsdag, 11 desember 2018

Ipsos – Sterk faglig start på høsten

Med over 40 års erfaring med å analysere og forstå forbrukere og det norske samfunnet, ønsket Ipsos å dele sin kunnskap med markedet, i form av et sterkt og bredt faglig program. Høsten startet med to av årets spennende seminarer; FNs Bærekraftmål og Norske Spisefakta.

Norstat Research Olympics – Analyse i verdensklasse!

tirsdag, 11 desember 2018

Norstat Research Olympics – Analyse i verdensklasse!

Hvem sier at markedsanalyse ikke er på nivå med toppidretten? På Norstats arrangement, Research Olympics, fikk både de som «alltid» trener mot Birken og de som mener at Birkebeinere har en -psykiatrisk diagnose, inspirasjon fra analyse i idrettens verden.

MÆD 2018

mandag, 10 desember 2018

MÆD 2018

Årets største møteplass for oss som jobber med å forstå kunder og forbrukeradferd (og som liker en fest) gikk av stabelen 8.november. Det ble et fullspekket faglig program med konferansierdronninga Thea i spissen, videre til et konge-vors hos Opinion, og middag og fest på Hitchhiker. Bra kveld. Bra folk.

Folks medievaner 2018

tirsdag, 11 desember 2018

Folks medievaner 2018

Nye medieplattformer, nye måter for påvirkning, og nye digitale annonsemuligheter. Etter 27 år er seminaret «Folks medievaner» mer relevant enn noen gang.

Moods og Respons - Spennende nytt partnerskap!

tirsdag, 11 desember 2018

Moods og Respons  - Spennende nytt partnerskap!

Fra tid til annen skjer det sammenslåinger i vår bransje som åpenbart virker smarte. Siste eksempel er Moods Qualitative Research og Respons Analyse.

Nytt om navn 2-2018

søndag, 08 juli 2018

Nytt om navn 2-2018

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Kantar, Ipsos, Norstat, Respons, Nielsen og Carat