Analysen

Slik var Strategidagen 2021

tirsdag, 22 juni 2021

Slik var Strategidagen 2021

Historiens første Strategidag i regi av SAF gikk av stabelen digitalt forrige uke. Les mer om dagen her, og bestill opptak!

Attribusjon av kommunikasjon fremfor kanal

torsdag, 17 juni 2021

Attribusjon av kommunikasjon fremfor kanal

Stadig flere merkevarer ønsker å lage en samlet strategi på tvers av kontaktpunkt som er digitale, fysiske, betalte, fortjente og eide.

Økt strømming gir økt konsum på alle skjermer

tirsdag, 15 juni 2021

Økt strømming gir økt konsum på alle skjermer

- Nå er det over ett år siden koronapandemien rammet Norge og endret våre liv og hverdag, og aldri har mediebruken endret seg så dramatisk, skriver Mihai Dumitrescu i Kantar.

Det ultimate spørsmålet – fleip eller fakta?

onsdag, 23 juli 2014

Det ultimate spørsmålet  – fleip eller fakta?

I Douglas Adams, skjønnlitterære klassiker «The Hitchiker’s Guide to the Galaxy» er tallet 42 svaret på spørsmålet om «meningen bak livet, universet og alt mulig». Det konkluderes i boka med at svaret er meningsløst fordi spørsmålet ikke er meningsfullt i utgangspunktet. Først når man virkelig forstår akkurat hva man spør om, vil svaret gi mening. Lærdommen er at det er langt vanskeligere å stille «det gode spørsmål» enn å gi «det rette svar»!

Telenor økte ROMI av webkampanjer med 40%

mandag, 16 juni 2014

Telenor økte ROMI av webkampanjer med 40%

Telenor har betydelig erfaring med
ROMI-analyser og vurderer disse som viktige for sin suksess i markedet.

Tid for vårrengjøring i produktporteføljen

onsdag, 18 desember 2013

Tid for vårrengjøring i produktporteføljen

De fleste leverandører har en utrimmet portefølje av produkter som tilbys norsk dagligvarehandel. Studier TNS Gallup har foretatt i store enkeltkategorier viser at så mye som 35 prosent av varelinjene som føres i beste fall er helt unødvendige. Det er ikke utelukkende små produkter som er overflødige. I enkelte tilfeller oppfattes også rimelig store produkter å spille en uvesentlig rolle for forbrukeren.